torsdag 14 juli 2011

Nu regnar det.... :(

Och regnet förstör mina planer för dagen....att måla klart uppe i nock på ena gaveln och att få tredje sidan klar så det endast är en gavel och fönstrena kvar.....men men, vädret kan man inte styra över så det blir till att le och vara glad......trots allt.
Men igår så målade jag må ni tro, och stolt är jag oxå då jag kan berätta för er som inte vet att jag är höjdrädd......som ni kommer se på korten så viker sig benen lite av skräck, men jag klarade av det i alla fall och det är det som är det viktigaste :)

Sista dragningen på baksidan som används som framsida :) man får börja lite försiktigt....ganska ostadig är jag när jag kommer några pinnar på stegen......


Resultatet på den sidan :)

                                 
Och sen till det "näst" värsta av hela målningen på stugan........en av gavlarnas övre del...... värst kommer väl den andra gaveln att bli....då den är högre i grunden........ :/
Här viker sig nästan benen för mej.........men skam den som ger sig!!!!
Ibland är det bra att vara envis :P
Härom dagen så fick jag besök :)
Av min gamla bästis sen lågstadiet och hennes kille.
Dom har jag bosatt ute i stugan, och jag hoppas att dom trivs :)
Hur roligt är det på en skala att träffa en vän för första gången på nästan 25 år???
Jag vet det nu och det är en höjdare :)
Senare ska jag sätta mej och bläddra i gamla kort tillsammans med henne :)
Men här kommer en bild från första kvällen i torpet när dom kom och vi försökte styra ihop en liten middag på grillen ,det vart gott när det till slut var klart.
Och att få ut alla barnen nästan, det var en hel bedrift :P

Är det någon av er andra gamla klasskompisar från Viksjö och Fastebolskolan som är inne och läser som känner igen henne ????  :P

2 kommentarer:

  1. Kan det vara Bettan : )

    SvaraRadera
  2. Hipp hipp du har vunnit så många tvättmaskiner du kan bära på en arm :) Såklart det e Bettan :D

    SvaraRadera