lördag 2 juli 2011

Igår och idag :)

Detta är min nya lilla låtande kompis som fått en boplats i stugan, det var så mysigt att ligga på divanen och lyssna på sommarprataren att jag somnade.....

Utan en Mårbacka uppe vid stugan är det inte tillräckligt med torpar blommor :)
Det fanns en gång en berså hade jag fått veta.........
och vips så hade Anders "plockat" fram den, funderar nu på att göra den något större och efter att jag haft besök i stugan så vet jag nu att det funnits två ingångar till den...  :) så självklart ska det nu öppnas upp en till :P
   
Och självklart ska det in mindre möbler i den, men man tager vad man haver :)
Stod och tittade på "förödelsen" hua vad mycket det är, hamnar lite i chock varje gång jag ser på högen.......lite : Jösses vad har jag gjort :O
Idag kom fd ägaren förbi och hälsade på, så jag hade försökt städa undan allt bråte jag dragit runt med under riv/bygg och till slut tyckte jag själv att det vart ganska fint :)



Dom sista två bilderna kommer inifrån bynn, tyckte det var så fint när en klar röd jordgubbe lös framför mej när jag kom hem från stugan , att den förtjänade att visas :)
Sist men inte minst : Mina älskade katter, Pappa Gizzmo och lilla Pipin <3

2 kommentarer:

  1. Jag unnar dig verkligen denna fina tillvaro, mitt hjärta där uppe i norr. Jag njuter till fullo av din kärlek till ditt lilla torp och är säker på att du kommer att få ditt framtida slott där. Hoppas få möjligheten att besöka dig någon dag. Kram hjärtat. Leif

    SvaraRadera
  2. Kram till dej Tulle, Du är Välkommen :)

    SvaraRadera