tisdag 14 juni 2011

*Sjunger* Börja om från början, börja om på nytt..... :(

Ibland kan allt gå fel...........färgen jag strök på igår hade idag "rest" sig :(
det visade sig att under den gamla färgen som jag endast slipat lite för att kunna måla om, hade papp inunder SUCK.......så summan av kardemumman vart allså att när den nya fina färgen kom på så reste det sig överallt.....
Så fram med el apparaten och slipmaskinen..........IGEN och göra om allt grundligt i hela köket.......

Dotra kämpade tappert vidare utomhus och fick nästan hela gaveln målad :) Jag valde att måla med den ljusa falu färgen efter mycket grunnande, och nu efteråt tycker jag att jag valde helt rätt!!! Huset ser riktigt glatt ut istället för "lesset" rött :)



 Ser ni hur fönstrena såg ut innan??? Målade på halva lock panelen för att "se" fyrkantiga ut, slipmaskinen åkte fram och sim sala bim så såg det ut som ni ser på bilden :) nu bara kitt skrap och målning av dom.......men men det blir en helt annan dag :D



Målade även en gavel, ser ni vad den lyser fint ? :D

Anders i garderoben.......ja han e kvar i garderoben :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar