måndag 20 juni 2011

Idag var inte regnet roligt längre........

När det regnat så kraftigt och hårt i flera dagar liknar uppfarten till min stuga inte något alls...  :(
Detta ställde till det ganska mycket när jag skulle upp med en himla massa saker som vägde en del ......
Väl uppe och med bilen stående nedanför backen så möttes jag av detta:

Då vart det genast lite lättare att fortsätta bära upp sakerna :) Tänk vad lite vackra blommor kan göra med humöret :D
Framme och uppe i Torpet mitt så började jag med att sätta listerna i köket på plats, för att sen ta till penseln ytterligare en gång :)
Först hyllan under rak spegeln, och sen vidare med dörren :)  Hualigen måtte jag finna något gammalt och vackert som passar där denna gräsliga hylla står så länge :P

Men skam den som ger sig, bara att ha tålamod så dyker det väl plötsligt upp något som passar kan man hoppas :)

Dörren hade nog blivit allra finast trä ren... men så spacklad å trasig å ful som den var så fick det bli färg på denna med.

Här skymtas det lite av golvlisten som kommit på plats idag :) Äntligen!!!
Nu väntar vi bara på att bården ska dimpa ner i brevlådan :) och att den dessutom ska passa ihop med tapeten....hmm....


Kom sen under uppehåll i regnet på att jag glömt sätta tillbaka den lilla Välkommen skylten ovanför huvud ingången efter målning , men två spik senare satt den på plats igen :)

Tog hit lite lådor å skåp idag.....tyvärr fick jag bara med mej två av tre delar då Ulla Rulla e lite för liten för att rymma mera.......men men, det finns flera dagar.
Men det som rymdes räckte utmärkt till att röra till det i köket ytterligare en gång....  :/
 
Vad ska man ha på väggarna i torpet då???
Fick en tavla av min granne inunder mej i bynn som har ram affär, den påminner mej om några tavlor hos????? någon som jag minns sen jag var liten.. vem har jag inte den blekaste aning om.. :(
Sen har jag letat fram en bonad som jag haft sedan länge, den passade in i "Lillsalen" :)
Tänk vad fint den kommer göra sej sen, med en annan tapet istället för den här ljus blå "baby" tapeten.

Satte upp en bebis bild på mej och en på dotra min......en del gissar faktiskt fel om vem som är vem :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar